Sí, ja tinc un e-commerce!

VENDA ONLINE

FRAME-IlustracionsBombetes-04

La relació comercial entre empreses i clients ha canviat, en tant que ho han fet les seves necessitats i la manera de satisfer-les. En els últims anys, Internet i els dispositius d’accés han millorat espectacularment les possibilitats de negoci online. Per tant, els e-commerce han permès oferir i millorar les prestacions fins al punt que la compra online s’ha integrat en molts aspectes del dia a dia. El volum de venda creix cada vegada amb més força, també ho fan la confiança en el comerç electrònic, el volum de l’oferta, l’abaratiment dels costos (sobretot de transport i de gestió), el temps d’entrega i les facilitats de pagament. És un model de negoci recíproc que ha sabut trobar l’expressió màxima del benefici, tant pel client com per l’empresa.

1. E-commerce pel client

Si aquests dispositius s’han integrat és perquè estan responent i solucionant a gran velocitat els problemes i limitacions que es presenten als usuaris en la compra tradicional. Actualment la figura del comprador ha evolucionat:

√ Confiança. Els nostres clients han perdut la sensació de por a l’hora de realitzar compres online. La facilitat i seguretat que oferim al client en aquest procés ha decantat la balança. Avui en dia, tendeixen a comparar més productes que en anys anteriors. A més a més, la botiga online et permet oferir tota la informació detallada de la teva gama de productes.

√ Comoditat. L’usuari pot accedir als teus productes amb llibertat d’horari, d’espai i sense pressions de cap tipus (del venedor, de la ubicació de la botiga, de les inclemències meteorològiques, etc.). Aquest és el millor reclam per afavorir la compra.

√ Accessibilitat. Els processos de compra que el client no acaba realitzant solen tenir l’epicentre en el dubte. Això vol dir que encara que el producte o servei sigui l’adequat pel client, el deixa de comprar per falta d’informació i d’arguments que el convencin que és la millor opció. L’e-commerce ens permet oferir tot el contingut i el millor contingut al client.

2. E-commerce per l'empresa

Oferir un gran nombre de beneficis al client, beneficia també a l’empresa. Coneixem el mercat, el client i l’empresa. Internet i els recursos que ens ofereix són qui millor ens ho explica i qui millor ens permet adaptar-ho:

√ Rendibilitat. Les activitats que es desenvolupen a la xarxa es caracteritzen per les altes possibilitats d’èxit amb un control precís de la inversió i el seu retorn. Amb dades: els negocis online de l’estat espanyol han generat un volum de negoci de 195.433 milions d’euros (segons l’INE i el seu estudi del primer trimestre del 2014). I no només això, també ens diuen a qui es ven, ens identifiquen els diferents models d’e-commerce que cada vegada s’obren més mercat com el B2B (Business-to-business) que representa el 68% d’aquest volum de negoci o el B2C (Business-to-consumer) que ho fa amb el 30%.

És factible que la teva empresa es serveixi de l’e-commerce? . I aquí, el perquè: el mateix estudi ens diu que només estan explotant aquest model i el seu potencial de benefici un 17% de les empreses espanyoles. I que el 28,5% ja han realitzat compres en comerç electrònic generant, tan sols aquestes, un altre volum de 195.405 milions d’euros.

√ Abandonar els frens, perdre les pors. L’e-commerce és més que atractiu, i per accedir-hi és important perdre les pors. La majoria de raons que frenen a les empreses d’aprofitar aquesta oportunitat rauen en el desconeixement d’aquest entorn: d’una banda, la dificultat de trobar professionals qualificats que ofereixin un tracte proper, un assessorament personalitzat i el domini dels millors recursos. I de l’altra, relegar a un segon nivell la importància de la presència online del negoci; es calcula que el 87% de les empreses eviten la gestió i l’assessorament professional.

3. Els beneficis d'un bon e-commerce

√ Reduir els costos. Eliminarem intermediaris i excessos d’estructures entre l’empresa i el client, així com la necessitat de tenir una xarxa de punts de venda, distribució i personal. El resultat, l’estalvi en la inversió del teu negoci.

√ Simplificar l’operativitat i la gestió. Efectuar tots els processos de compra a través d’una passarel·la online, ens permet que l’usuari seleccioni els productes, les referències i les característiques directament. Conjuntament amb la introducció de les seves dades personals i del pagament directe, podem recopilar tota aquesta informació de forma detallada i sense error per gestionar automàticament la compra. Al creuar totes aquestes dades podem gestionar la informació a tots els nivells (selecció, pagament i distribució).

√ Agilitzar la distribució. Al tenir totes les dades dels productes, de l’estoc i del client, podem automatitzar i accelerar el procés d’embalatge i transport. En el trasllat de mercaderies és molt important la rapidesa així com la possibilitat de l’usuari de fer-ne un seguiment. Amb l’e-commerce podem oferir aquestes característiques de servei tan necessàries.

√ Fidelitzar els clients. Al tenir les dades del client i les seves preferències de compra podem efectuar contactes directes amb certa periodicitat i responent als seus gustos. Així doncs li podem oferir i destacar tots aquells productes que poden ser del seu interès tant en moments estacionals de consum com en ofertes; cosa que permet un gran augment de l’interès i la participació del client.

4. Com actuem

  1. Creació

Ens encarreguem de construir el teu e-commerce a partir dels millors recursos tecnològics i les eines que ofereixin la màxima qualitat. Els nous models de venda online requereixen actualitzar-se constantment, és per això, que una bona construcció des de l’inici, et permetran la millor adaptació a l’entorn digital. La usabilitat, la seguretat i la gestió són els pilars perquè el teu comerç electrònic assoleixi els objectius i respongui a les necessitats.

  1. Gestió

Després de la construcció de l’e-commerce, el seu manteniment ens permetrà explotar els avantatges del comerç electrònic. Els continguts de la web són el reclam pel client, a  Frame els creem i els gestionem de manera que explotin al màxim les possibilitats tècniques dels negocis online i condueixin el client segons els teus objectius sense perdre’s pel site. D’entre aquestes tasques hi ha l’administració del catàleg (en quant a referències, imatges, descripcions…) o el control estricte dels enviaments i pagaments que es realitzen a través de les passarel·les de pagament.

  1. Promoció

Paral·lelament a l’activitat de la mateixa botiga online, disposem d’un seguit de recursos que estimulen la participació dels clients i incentiven les vendes. Es tracta de les xarxes socials o els blogs temàtics de la pròpia empresa que treballaran com a ponts per dirigir els clients potencials i els que ja estan fidelitzats, cap al teu e-commerce. A més a més podem amplificar aquesta funció de posicionament i visibilitat a través d’eines que ens permetin la promoció a motors de cerca (SEM) o en determinats espais webs però també a nivell offline.

  1. Màrqueting online

Un e-commerce ben estructurat permetrà establir un calendari de les accions que dugui a terme l’empresa pel que fa al negoci online ja sigui en relació a la comunicació com en la gestió del catàleg. Això fa referència a l’adaptació i actualització dels continguts i les campanyes de comunicació d’acord a l’estacionalitat de productes o interessos dels clients. I ho podem fer perquè l’e-commerce permet mesurar i analitzar tots els aspectes del negoci; l’actitud dels clients, la resposta a les teves accions com les ofertes, les tendències de compra i un llarg etcètera.

A Frame

Vestim a mida les estratègies, personalitzem la teva presència online per diferenciar el teu negoci. El client et veurà, entrarà i li agradarà el que fas. I el més important, com ho fas. Et plantejem un model de futur que catapulta el teu negoci online.